Huidige Projecten

De Goei, De Kwaai en de Lillike

00_Poster_GKL_druk_A1_594x841_v1_outline_LR

De kaartverkoop voor de Goei, de Kwaai en de Lillike is 1 mei, van start gegaan.  In deze Totaal-Theater Voorstelling komt de vergeten geschiedenis over de enige echte Boxtelse KojBoj, Tonnie van den Hogenbimd, tot leven. Deze unieke voorstelling bestaat uit toneel, film, muziek en zelfs dans en is een belevenis waarin het publiek continu verrast wordt!

Het verhaal
We volgen het leven van een Boxtelse jongen die eind 19e eeuw opgroeit in het Wilde Westen en terugkeert naar zijn geboortegrond om zijn ‘roots’ te vinden. Een humoristisch verhaal van Boxtelse bodem over een KojBoj op zoek naar liefde en wraak. We beloven u een spectaculaire avond en de geboorte van een nieuw genre: de hutspot-western!

Deze unieke voorstelling zal minimaal drie keer opgevoerd worden in Podium Boxtel, namelijk: donderdag 30 oktober, vrijdag 31 oktober en zaterdag 1 november, allen aanvang 20.30u.

TOEGANGSKAARTEN:

Kaartjes kosten € 15 en zijn te bestellen via een mailtje naar: info@stichtingboel.nl
De kosten voor de voorstelling kunt u overmaken op 1525.62.729 (NL05RABO 01525.62.729) t.n.v. Stichting BoeL o.v.v. uw naam en de dag van de voorstelling die u wenst te bezoeken. Inmiddels zijn de vrijdag en de zaterdagvoorstelling helemaal uitverkocht. Alleen nog kaarten beschikbaar voor de EXTRA INGELASTE VOORSTELLING van DONDERDAG 30 OKTOBER!
Naast het kaartje ontvangt u tevens tijdens de voorstelling gratis een exemplaar van de speciaal voor deze show geproduceerde Cd.

DE VOORSTELLINGEN IN BOXTEL ZIJN INMIDDELS GEHEEL UITVERKOCHT!

We hopen u te mogen begroeten tijdens één van deze voorstellingen, dus graag tot dan!

BoeL’s Eye on… de Voedselbank

Logo VB Boxtel kleinOp 21 december aanstaande was het weer zover, een nieuwe editie van BoeL’s Eye. Dit keer een benefietconcert in de Comsche Hoeve met als doel om zoveel mogelijk geld in gaan zamelen voor de Voedselbank Boxtel e.o. Tevens werd er ter gelegenheid van dit concert speciaal een Cd uitgebracht met daarop 13 kerstnummers van lokale artiesten.

Het concert was een daverend succes, een breed toegestroomd enthousiast publiek heeft genoten van 10 heerlijke muzikale acts. Uiteindelijk onden we een netto opbrengst van bijna 2200 euro overhandigen aan de Voedselbank. Wij kijken dan ook tevreden terug naar deze geslaagde avond!

Zonder de medewerking van de artiesten die allemaal pro deo hun bijdrage leverden was dit niet mogelijk geweest. We willen dan ook iedereen bedanken voor hun te gekke bijdrage gisterenavond en op de Cd: VanBakkus Muziek, Loens, Jackoustic, Alex Bergman, Rooie Rico, Harry Hendriks, De Frotters, Kicking Bill, Milestones From The Underground Scene en Northern Ligths.

Ook danken we Dennis Wels, De vaste Kerstmannen, De Dorini’s en Mateus voor hun bijdrage op de Cd!
Ook speciale dank aan de Comsche Hoeve, Josephine van Horen, Bas van den Biggelaar, Maarten de Gans, Paul Roskam en aan allen die ons hebben gesteund.
En last but not least: dank aan alle gasten die erbij waren, zonder jullie zou deze mooie avond niet mogelijk zijn geweest!!!Uitreiking cheque VB

Tuinkamerconcert JW Roy en Wij Zijn Wim Kuipers

jw_royslidemain

Wat was het toch een topavond op 20 juni! Een kleine 100 personen hebben volop genoten van het tweede huiskamerconcert van Stichting BoeL. De intensieve voorbereiding heeft geloond en gelukkig waren de weergoden ons ook goed gezind, want ondanks de niet zo fraaie weersvoorspellingen was het de hele avond droog en de temperatuur bijzonder aangenaam. Het geluid werd verzorgd door Bart Willems die hiermee een hele goeie bijdrage leverde aan deze avond.

In een zeer gemoedelijke sfeer en voor een dankbaar publiek betrad de formatie ‘Wij Zijn Wim Kuipers’ het podium en gaven ze een daverende show weg. De humoristische, fraai gestilleerde liedjes vonden een gretig aftrek bij het publiek. De formatie had een gelegenheids-samenstelling dit keer bestaande uit: Wim Kuipers, Henk Renders, Harrie van der Sterren, Marco Wensveen, Yvonne van Beers en onze eigen Jet Mathijssen. Naast het vertrouwde repertoire bracht de formatie als verrassing voor Roland van Son een door hem geschreven vertaling van de klassieker ‘Love’s Been Good To Me’ ten gehore die in het Nederlands ‘De Liefde Met Me Mee’ heet. Daarnaast bracht de formatie o.a. haar klassiekers zoals ‘Crocs’, ‘Mandje aan het stuur’ en het prachtige ‘Ogen als Louise’.

Na deze show betrad Stichting BoeL het podium om het nieuwe grote project voor 2014 te onthullen. Jet, René en Roland onthulde een prachtige poster, gemaakt door Bas van den Biggelaar van het Boxtelse KojBoj-project ‘De Goei, de Kwaai en de Lillike’. Over deze totaal-theater-productie zullen we later in een ander artikel verhalen.

Hierna was de beurt aan JW Roy, die speciaal voor dit concert vanuit Amsterdam was gekomen gewapend met enkel zijn akoestische gitaar en zijn mooie stem. Zijn mooie verhaaltjes die de liedjes introduceerden riepen vaak herkenbare beelden op bij het publiek. Menig anekdote werd getrakteerd op een lachsalvo, kortom deze geboren Brabantse troubadour wist vanaf de eerste minuut het publiek aan zich te binden. Behalve eigen werk, bracht JW ook liedjes van andere artiesten zoals Gerard van Maasakkers en Guus Meeuwis. Ook diverse liedjes van zijn theaterprogramma ‘de acht zaligheden’ vielen in de smaak. De bekende afsluiter ‘As Ge Oit’, wat hij samen met Gerard van Maasakkers schreef voerde hij compleet akoestisch uit en groeide zo uit tot het hoogtepunt van de avond.

Om 23.00u zat het muzikale gedeelte van de avond erop, de avond zelf sloot samen met de bar om middernacht. De vele enthousiaste reacties die we hoorden van onze gasten tijdens de naborrel voelden als een cadeautje voor ons. Dit alles smaakt naar meer, dus we hopen ook volgend jaar weer een tuinkamerconcert voor u te mogen organiseren! OLYMPUS DIGITAL CAMERAfoto Peter de Koning

Zie dit filmpje

gcapps2

Grayson Capps

Als dank voor de inzet in 2012 voor de projecten van stichting BoeL hebben we op 20 maart 2013 als bedankje een uniek huiskamerconcert georganiseerd voor alle medewerkers aan die projecten. Door Dennis Wels, de zanger van DesdeKunst, werden we op ’t spoor gezet van Grayson Capps. Grayson is een Singer-Songwriter uit ’t hart van de muziek in de Verenigde Staten.

Dennis had als droom om ooit eens in het voorprogramma van Grayson te mogen spelen en op 20 maart kwam deze droom dus uit. Dennis zijn heerlijke solo-optreden was de ideale opwarmer voor het concert van Grayson Capps en zijn sidekick Corky Hughes. De unieke stem en zijn verhalende poëtische songs werden door een enthousiast dertigkoppig publiek enorm goed ontvangen. De ambiance in de locatie van Henny en Kirsten van den Boom was enorm en de show was vol vuur en passie. Het geluid was perfect, het bier vloeide rijkelijk en de avond was memorabel. Iedereen heeft enorm genoten van het concert, zowel van het voorprogramma als van de hoofdact. Ook Grayson genoot zichtbaar en dat liet hij merken door een spetterende show.

In de hieronder weergegeven video’s is gepoogd om de sfeer van die avond vast te leggen. Dit concert smaakt naar meer, dus hopelijk doet zich in de toekomst de mogelijkheid voor om dit te herhalen!

boels_eye_logoBoeL´s Eye on Serious Request 2012

Op 22 december 2012 heeft er een geweldig spektakel plaatsgevonden, namelijk het benefietconcert BoeL´s Eye on Serious Request! We kijken vol trots en dankbaarheid terug op een hele geslaagde avond waar we samen met iedereen die aanwezig was ook nog eens een fantastisch bedrag bij elkaar verzameld hebben voor de landelijke 3FM-actie voor het Rode Kruis.
Uiteindelijk konden we een bedrag van maar liefst € 5.300 doneren voor het goede doel. Een mudvol Comsche Hoeve was getuige van een gestroomlijnde show van een 15-tal Boxtelse bands en muzikanten die de handen ineen geslagen hadden voor deze actie.

hoes_rond_de_dommelRond de Dommel

De Cd ‘Rond de Dommel’van DesdeKunst is voor € 10 verkrijgbaar. Voor leveringen buiten Boxtel berekenen we € 2 extra i.v.m. verzendkosten.

U kunt deze Cd bestellen door het verschuldigde bedrag over te maken op onze rekening 1525.62.729 t.n.v. Stichting BoeL o.v.v. ‘DesdeKunst’. Tevens dient u het bestelformulier in te vullen. Zodra de betaling binnen is sturen wij u de Cd van DesdeKunst toe. Deze Cd bevat 14 prachtige liedjes. Ook de eerder verschenen nummers ‘Over de brug’ en ‘Genade’ staan op deze Cd.

Fiets in de Dommel

Videoclip Fiets in de Dommel

Tuinkamer concert BJ Baartmans / DesdeKunstbjbaartmans

Op 11 juli 2012 heeft het eerste tuinkamerconcert plaatsgevonden van Stichting BoeL. Als speciale gast mochten we BJ Baartmans verwelkomen voor een 80-koppig zeer enthousiast publiek. Naast BJ was ook de Engelse formatie ‘Missing Time’ te gast en de gelegenheidsformatie DesdeKunst.

De avond was zeer geslaagd, de reacties van zowel het publiek als van de artiesten waren zeer positief waardoor Stichting BoeL heeft besloten om in 2013 een tweede editie te organiseren.

ddk_ommetjeOmmetje Boxtel

Een bijzondere samenwerking met de gemeente Boxtel heeft geresulteerd in het uitbrengen van de dubbel-singel ‘Over de Brug / Genade’ welke in het kader van de opening van een nieuwe wandelroute langs de Dommel is verschenen. De CD-singel welke via onze site, maar ook bij de regionale VVV-kantoren verkrijgbaar is bevat de route van het Ommetje.

De presentatie van het Ommetje en de singel heeft plaatsgevonden op 5 november 2011 in de Vlaamse Schuur te Liempde

bundel_voorzijde_thumbSoms als tijden wat blijven

Stichting BoeL is als uitgever verantwoordelijk voor het verschijnen van ‘Soms Als Tijden Wat Blijven’, een dichtbundel van de auteur Arnoud Kremers met daarin een bloemlezing van zijn mooiste gedichten uit meer dan 30 jaar dichterschap.

Naast zijn liefde voor het landschap domineert in deze prachtig vormgegeven bundel het thema vergankelijkheid. Voor Stichting BoeL was dat voldoende reden om het werk van Arnoud Kremers onder de belangstelling te brengen van een groter publiek. Uiteindelijk is deze bundel op 6 oktober 2011 zeer succesvol gepresenteerd in café Le Temps Perdu in Boxtel.

Meer informatie is hier te vinden en tevens kunt u er uw exemplaar van deze unieke bundel bestellen.

ddk_ode_ad_ploegadoersOde aan de Ploegadoers

Het eerste project van Stichting BoeL was een muzikale ode aan de Ploegadoers die in 1970 het levenslicht zagen. Veertig jaar na dato werd een tribute-CD gepresenteerd in een bomvol Podium Boxtel. We zijn trots om te vermelden dat voor het eerst in de geschiedenis dit theater 2 x op dezelfde avond helemaal uitverkocht was.

Een voorproefje van de CD welke nog steeds veel gedraaid wordt op omroep Brabant radio is hieronder te beluisteren.
Wilt u een cd bestellen neemt u dan contact op!