De zéér succesvolle theatervoorstelling 'De Goei, de Kwaai en de Lillike' is het grootste project van BoeL. In deze Totaal-Theater-Voorstelling komt de vergeten geschiedenis over de enige echte Boxtelse KojBoj, Tonnie van den Hogenbimd, tot leven. Deze unieke voorstelling bestaat uit toneel, film, muziek en zelfs dans en is een belevenis waarin het publiek continu verrast wordt!

Het verhaal
We volgen het leven van een Boxtelse jongen die eind 19e eeuw opgroeit in het Wilde Westen en terugkeert naar zijn geboortegrond om zijn ‘roots’ te vinden. Een humoristisch verhaal van Boxtelse bodem over een KojBoj op zoek naar liefde en wraak. We beloven u een spectaculaire avond en de geboorte van een nieuw genre: de hutspot-western!

Het eerste project van Stichting BoeL was een muzikale ode aan de Ploegadoers die in 1970 het levenslicht zagen. Veertig jaar na dato werd een tribute-CD gepresenteerd in een bomvol Podium Boxtel. We zijn trots om te vermelden dat voor het eerst in de geschiedenis dit theater 2 x op dezelfde avond helemaal uitverkocht was.

De CD welke nog steeds veel gedraaid wordt op Omroep Brabant radio kunt u bestellen door een berichtje naar ons te sturen.

Achttien fotografen hebben op uitnodiging van stichting BoeL hun kijk op Boxtel gegeven. Leerlingen van het Jacob-Roelandslyceum schreven er een gedicht bij, dat door een groep scholieren werd voorgedragen.

Onder leiding van de veilingmeesters Maarten Melis en Wilbert Meirmans gingen grote afdrukken van de foto's onder de hamer, waarbij de meeste werken werden verkocht voor bedragen tussen de 80 en 160 euro. De klapper was een foto van Nina de Leest-Crebas, die voor 220 van de hand ging. De zwart-wit foto toont twee dansende figuren in een verstilde Oude Kerkstraat en was favoriet onder het publiek. De niet-verkochte werken zijn in een later stadium via Facebook geveild.

Bij de uitvoering van de gedichten viel dichteres Susan Vermeer uit Helvoirt op. De vijfdejaars vwo-leerling nam vijf gedichten voor haar rekening en verraste het publiek in Podium Boxtel met een aantal creatieve presentaties, compleet met zang, dans en muziek.

De ansichtkaarten die van de 18 foto's zijn gemaakt, zijn nog steeds te bestellen of verkrijgbaar bij de VVV Boxtel en kosten 10 euro per setje. De totaalopbrengst van het BoeL-project was maar liefst 2.100 euro.

DesdeKunst heeft in een uitverkocht Podium Boxtel haar cd 'Rond de Dommel' gepresenteerd. De gelegenheidsband van Stichting BoeL overhandigde het eerste exemplaar aan watergraaf Peter Glas van Waterschap De Dommel.

Het waterschap viert in 2013 de 150e verjaardag in Boxtel en ondersteunt het Dommelproject van DesdeKunst graag, zo meldde Glas tijdens de cd-presentatie in een bomvolle theaterzaal. Volgend jaar is de band driemaal te gast bij het waterschap.

De band, bestaande uit Dennis Wels, Rudy Bressers, Rene Cijffers en Joris Cijffers, verzorgde met muzikale en vocale steun van Wouter Hardy (piano), Danielle van Berkom (viool), Jet Mathijssen en Yvonne van Beers (zang) een memorabel optreden.

Het enthousiaste publiek kreeg bijna alle liedjes van 'Rond de Dommel' te horen en kon na afloop de cd kopen. Mocht u een CD willen bestellen kunt u dat doen door een berichtje naar ons te sturen.

Secretariaat:

Jan van Brabantstraat 42 | 5282 NV Boxtel | Tel. +31 (0)6 - 464 455 63

info@stichtingboel.nl | www.stichtingboel.nl

website builder. Create your website today.